Selasa, 17 Julai 2012

BILA ANAK SELSEMA


Bila anak selsema kesian tengok dia, nak lagi baby yang tak reti nak hembus atau buang hingus tu, walaupun kita dah bawak pergi klinik hingus tetap tak keluar.. tapi ada satu ubat yang saya gunakan untuk melancarkan hidung anak yang tersumbat cuba tanya doktor atau di farmasi. Tapi, biasanya ada farmasi yang tiada stok atau kebenaran untuk jual ubat macam nie... ubat dia lebih kurang macam nie


tujuan dia, dengan bahasa mudah, untuk melancarkan atau mencairkan hingus.. nak lagi bila anak kita meragam bila hidung tersumbat bila nak tidur...


Tapi ada kaedah yang lebih mesra tanpa bantuan ubat... kita sebagai ibu bapa boleh sedut hingus anak terutama baby guna mulut ( tapi jangan kuat sangat ). Tutup sebelah hidung dia n sedut hingus lepas tu buang.. kalau nak telan terpulang la yer hehe... atau beli pam sedut hingus di Farmasi...
ada beberapa bentuk dan bergantung pada harga...


Jika melarat, dapatkan nasihat dan rawatan doktor

note : tiga-tiga anak saya, semuanya saya sedut secara normal.. hehehe


1 ulasan:

  1. salam...thanks for the info..anak-anak saya pun selsema..tapi guna kaedah sedut dgn mulut..tapi disamping tu saya guna produk krim sapu Dr sneeze..mudah dan takde kesan sampingan..sesuai semua peringkat umur.. boleh lihat info kat FB saya.. http://www.facebook.com/AnasyedDrsneez OR http://anasuzieshoppe.blogspot.com.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...