Sabtu, 6 Ogos 2011

Sahur Paling Gamat | SHAHAZRIN.COM

carian google


Salam semua dan selamat berpuasa. hari ini dah enam hari kita berpuasa.. Alhamdulillah syukur sangat kepada tuhan. Harap Ramadhan ini bukan RAmadhan terakhir Insya Allah...
 Bila cakap pasal sahur memang kenangan yang tak dapat kita lupakan zaman kanak-kanak kita. Aku  nie anak peneroka Felda,  rumah rapat-rapat.. So bila bersahur dalam kejiranan aku, rumah aku lah paling gempar.. Mak aku mesti bersungguh-sungguh kejutkan bangun sahur sebab aku nie boleh dikatakan liat bangun sahur. Haha.. Maklumlah.. malam tadi penat berlari-lari kat masjid sambil Solat terawih.. Balik boleh main bunga api pulak.. laman rumah mana aku tak terjah... hehe.. so penat tu yang susah bangun sahur alasan. 
carian google

Besok pagi mesti ada terdengar yang jiran aku tanya mak aku. " Susah bangun sahur lagi ker???sampai umah  hujung dengar suara kejut along bagun sahur" samil gelakkan aku...hehehe.. Sekarang bila bangun sahur pasti kenangan tu buat aku tersenyum... Berpuasa di kampung memang best, dalam pelbagai kenangan indah... Rindunya waktu kecil.. 

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...