Ahad, 30 Januari 2011

Pendatang asing berbasikal | SHAHAZRIN.COM


Salam berblog untuk semua, jangan tido lagi, blogwalking dulu.. tak tahu nak tulis apa dah nie. Oklah ada- satu jer nak share..  kalau kita lihat di kawasan perindustrian yang dibanjiri pendatang asing yang bekerja di sekitar kilang di sesuatu tapak perindustrian, pasti kita akan lihat kelibat warga asing yang dah semakin maju sekarang nie.. dah pakai basikal.  Dari berjalan kaki sehingga memilki kenderaan sendiri. Kerajaan tida halangan untuk mereka yang berbasikal sebab tak perlu guna lesen.

Tapi, gelagat majoriti penunggang basikal ini ibarat atlet lumba basikal bergerak bebas melanggar undang-undang dan peraturan jalanraya.Paling ketara semasa berada di persimpangan lampu isyarat dan menongkah arus.  Tak percaya cuba anda perhatikan kalau teserempak.. Ambil gambar dan buat satu entri macam saya nie..

Gambar saya tak dapat di muat naik kerana masalah kebal penyambungan , harap maaf. Apapun saya harapan saya dan doa saya agar mereka ini selamat ketika pergi dan balik dari tempat kerja demi mencari sebutir nasi. Akan tetapi keselamatan perlu diutamakan, bukan sahaja ditempat kerja ..begitu juga jalanraya..

next post: PERNAH ADA PENGALAMAN GURU YANG MEMBOSANKAN??

3 ulasan:

  1. agak lah.Sekali berbasikal ramai2.Then lintas jalan besar.mmg gila lah

    BalasPadam
  2. agak lah.Sekali berbasikal ramai2.Then lintas jalan besar.mmg gila lah

    BalasPadam
  3. betul la shah... bukan takat naik beskal.. jalan kaki berkilo-kilo meter pun mereka ni sangguh... demi sesuap nasik... yg dah mampu beli beskal tu dah dikire stabil la tu.... cume.. bile naik basikal mahupun jalan kaki, sah la badan berpeluh.. bile dah berpeluh sah-sah bau badan pon naik... hmm.. tu yg buat aku tak tahan ngn diorang ni... hmm...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...